Czére Andrea: Váltakozva/Alternately

PDFNyomtatásÍmél
A rajzok formavilága hol organikus, hol geometrikus jellegű. Valós motívumok ritkán szerepelnek kiindulópontként, és akkor is gyökeres változáson mennek keresztül. A vonalak és formák keltette véletlen asszociációknak és az elképzeléseknek nagyobb a jelentősége, mint a megfigyelésnek. Ugyanakkor a szűkebb és tágabb környezet valós eseményei óhatatlanul meghatározzák a témákat és a kifejezés érzelmi-hangulati tartalmát. A repülés és a tánc ősi, atavisztikus és modern élménye, az űrbeli lebegés, a vízbeli mozgás, a zenei ritmus mind alapvető faktorok a motívumok megválasztásában és elrendezésében, a kompozíció szimmetriája vagy kiszámított aszimmetriája a hagyományos művészi komponálás évszázados szabályait követi, elutasítva a képi látvány esztétikustól elrugaszkodó megoldásait. A rendteremtés igénye, a megismerhető törvényszerűségek és szabályok létezésére vonatkozó hit és remény hívja életre a geometrikus kompozíciókat, míg a természettel való megadó azonosulás, a földi élettel kapcsolatos kiszolgáltatottságba való beletörődés irányítja a dekomponáltabb, organikus, növényi vagy állati formák létrejöttét. Mivel e kettő egyike sem tud végérvényesen érvényre jutni, váltakozva élnek egymás mellett. Elragadtatás és távolságtartás, irónia és játékossá kifejezés végpontjai.
Czére Andrea: Váltakozva/Alternately

Ár
4200 Ft
Gyártó: Egyéb
Leírás

 A rajzokat és a fotókat nem közlésvágyból, hanem saját lelki harmóniám helyreállítása érdekében, mintegy öngyógyító szándékkal készítettem. Fiatalkori tanulmányaim után 1978‑ban nyúltam ismét rajzeszközökhöz, mikor szellemi fejlődésemet az akkori, még mindig rendőri állam által akadályoztatva éreztem: útlevél megtagadása miatt elestem egy számomra fontos velencei ösztöndíjtól. Időről időre életem nehéz pillanataiban a rajzolásban, festésben, fotózásban kerestem menedéket.

Világomból mindig szerettem volna kizárni a hétköznapivá vált agressziót és brutalitást. Sokféle technikával dolgoztam, a ceruzától és széntől az akvarellig és temperáig, a pasztelltől, zsírkrétától a filctollig. Csak legutóbb kezdtem mikrofotókat készíteni, amelyek motívumaiban a valós anyagok és formák nagyobb szerepet játszanak, de valódi mibenlétüknek itt sincs jelentősége, és nem is felismerhetők. Bár ilyen irányú előzetes képzésem ellenére nem a művészi pályát választottam, hanem a művészettörténészit, barátaim kérésére egyszer már kiállítottam műveimet. E könyv elkészítését pedig az motiválta, hogy a nyomtatás által a nem maradandó technikával (filctoll) készült rajzok válogatott darabjai is megmaradjanak számomra, és barátaim részére is hozzáférhetővé váljanak.

Megrendelések

 x 
A kosár üres

Kiemelt ajánlatunk

Molnár-Kovács Zsófia: A tankönyvkutatások dualizmus kori forrásai
E könyv a történeti tankönyvkutatások lehetséges forrásait, kiemelten ...
Hegyi Dolores: Hellénizmus Keleten
A hellénizmus konkrét hatását, megnyilvánulási formáit csak az utóbbi...
Bűnbak minden időben
Bűnbakok a magyar és az egyetemes történelemben Szerkesztette: Gyarmati ...
Kerepeszki Róbert:A „tépelődő gentleman” Darányi Kálmán (1886–1939)
Ha Darányi Kálmán miniszterelnökre terelődik a szó, a korszakot ismerő...
Ferling József: A nagy public relations receptkönyv
A 100 különböző projektet, esettanulmányt, megoldást bemutató könyv n...
Dévényi Anna - Gőzsy Zoltán (szerk.): Eszmetörténet
Az Árkádia Kiskönyvtár az online megjelenő Árkádia folyóirat kézbe v...
A dualizmus kori Pécs történetéből. Városgazdálkodás - társasági élet - szegénypolitika
Az elmúlt években, évtizedekben a város történetének vonatkozásában ...
Tóbiás Áron: "...nőttön nő tiszta fénye"
Tóbiás Áron (1927) mindvégig az ötvenhatos forradalom tűzközelében vo...
Ivan R. Misner, Ph.D., Michelle R. Donovan, Avidor András: 29%, a megoldás
Egy sikeres vállalkozónak, egy cégnek van networking stratégiája. Egy si...

Keresés a könyvek között