Erdei Krisztián: A pécsi hiphop

PDFNyomtatásÍmél
„My Adidas and me, close as can be, we make a mean team, my Adidas and me."
Ezeket a sorokat az amerikai Run DMC csapat rappelte 1986-ban a „My Adidas" című számban. A márkák és az öltözködési kódok hangsúlyozása a hiphop egyik fő jellemzője. A világ szinte minden szegletében jelen lévő stílus megtalálható Magyarországon is. Az Árral Szemben nevű magyar formáció már a következőképen vélekedik a márkákról a „Neked a divat"című dalban:
„Testeden a márkás szkafander, hiányaidat csak ez takarhatja el!"
Hogyan férnek meg egymás mellett a márkák szeretete, a fogyasztás és az ifjúsági kultúrákra jellemző tiltakozási formák? Beszélhetünk-e egyáltalán társadalmi szembenállásról, illetve szubkultúráról a hiphop esetében? A tanulmány ezekre a kérdésekre keresi a választ, leírást nyújt a hiphopról egy sajátos kulturális közegben, vizsgálja a stílus fogyasztását és a márka­szimbólumokat.

Ár
1000 Ft
Leírás

Egy stílusközösség kultúrája

Kiadó: PTE BTK Kommunikáció- és Médiaelméleti Tanszék
Megjelenés: 2010
Nyelv: magyar
Terjedelem: 72 oldal
Méret: 160x225 mm
Kötésmód: kartonált ragasztókötött



Erdei Krisztián 2006-ban végzett a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet­tudományi Karán, kommunikáció­német nemzetiségi szakon. A hiphop társadalomtudományi kutatásával, ifjúsági stílusokkal több éve foglalkozik. A szöveg a szerző 2006-ban megvédett diploma­munkájának átdolgozott változata. Erdei Krisztián jelenleg a Magyar Rádió munkatársa, a hiphop stílus vizsgálata mellett figyelmet fordít a magyarországi németek tudományos megismerésére is.

Tartalom

BEVEZETÉS
7
A vizsgált probléma és a szakirodalom
7
Kutatási terület
9
Az adatközlők
9
A kutatás módszerei
9
A dolgozatról
10
A HIPHOP GYÖKEREI ÉS A NYELV NÉHÁNY ASPEKTUSA
11
A HIPHOP ÉS AZ ESZTÉTIKA
15
MÁRKÁSODÁS - SZUBKULTÚRA - STÍLUSKÖZÖSSÉG
19
Márkásodás
19
Hiphop
19
Stilusközösség
20
A hiphop stilusközösség társadalomtudományos legitimációja
34
Neo-törzs vagy stilusközösség
41
A poszt-szubkulturális kritika
43
A pécsi hiphop stilusközösség egyedisége
44
Stilusközösség és fogyasztói társadalom
51
TRENDEK, MÁRKAHASZNÁLAT ÉS MÁRKASZIMBÓLUMOK
59
„Old School"
59
90-es évek, az áttörés
59
A 90-es évek vége
61
Újabb változások, trendek
63
Vásárlás külföldön
65
„Túrni"
66
Egyéb, nem ruhamárkák
67
ÖSSZEFOGLALÁS
69
BIBLIOGRÁFIA
71

Megrendelések

 x 
A kosár üres

Kiemelt ajánlatunk

A dualizmus kori Pécs történetéből. Városgazdálkodás - társasági élet - szegénypolitika
Az elmúlt években, évtizedekben a város történetének vonatkozásában ...
Hegyi Dolores: Hellénizmus Keleten
A hellénizmus konkrét hatását, megnyilvánulási formáit csak az utóbbi...
Bűnbak minden időben
Bűnbakok a magyar és az egyetemes történelemben Szerkesztette: Gyarmati ...
Dévényi Anna - Gőzsy Zoltán (szerk.): Eszmetörténet
Az Árkádia Kiskönyvtár az online megjelenő Árkádia folyóirat kézbe v...
Ivan R. Misner, Ph.D., Michelle R. Donovan, Avidor András: 29%, a megoldás
Egy sikeres vállalkozónak, egy cégnek van networking stratégiája. Egy si...
Kerepeszki Róbert:A „tépelődő gentleman” Darányi Kálmán (1886–1939)
Ha Darányi Kálmán miniszterelnökre terelődik a szó, a korszakot ismerő...
Molnár-Kovács Zsófia: A tankönyvkutatások dualizmus kori forrásai
E könyv a történeti tankönyvkutatások lehetséges forrásait, kiemelten ...
Ferling József: A nagy public relations receptkönyv
A 100 különböző projektet, esettanulmányt, megoldást bemutató könyv n...
Tóbiás Áron: "...nőttön nő tiszta fénye"
Tóbiás Áron (1927) mindvégig az ötvenhatos forradalom tűzközelében vo...

Keresés a könyvek között