Vissza: Újdonságok

Kalocsai Péter: Közlekedés- és várostörténeti tanulmányok (19-20. század)

PDFNyomtatásÍmél
A szerző kutatási területe közlekedés- és várostörténet Magyarországon a 19. és a 20. században, ezen belül is elsősorban a városi közlekedés története.

Ár
3000 Ft
Gyártó: Virágmandula Kft.
Leírás

A szerző kutatási területe közlekedés- és várostörténet Magyarországon a 19. és a 20. században, ezen belül is elsősorban a városi közlekedés története. A témakörön belül főleg a vidéki Magyarországra összpontosít, mert az kevésbé ismert, mint Budapest – utóbbi feldolgozottabb. Az urbanizációnak a modernizációs makrofolyamat részeként való meghatározása magával vonta azt, hogy a város, mint történelmi probléma vizsgálata jobban a történészek látókörébe került. E megállapítás azonban nem vonatkozik a közlekedési infrastruktúrára. A tanulmánykötet válogatás a szombathelyi történész elmúlt 10 évben e témakörökben született – esetenként nehezen hozzáférhető – publikációiból, amelyek közös jellemzője, hogy több oldalról közelítik meg a vizsgált témát, aminek szakszerű bemutatását ábrák, táblázatok, térképek, köz- és magángyűjteményekből származó képek segítik.

Az Ezerarcú vasút, illetve az Ezerarcú vasút II. kötetek mellett Dr. Kalocsai Péter, a Savaria Egyetemi Központ főiskolai docense által írt Közlekedési- és várostörténeti tanulmányok (19-20. század) című kötetével kiegészülve immár három közlekedéstörténeti tárgyú kiadványt tudunk az olvasók figyelmébe ajánlani.

 

  1. A városi vasutak és a történetírás Magyarországon a kezdetektől napjainkig 
  2. A városi közlekedés modernizációja Magyarországon (1867–1914) 
  3. A vidéki városi villamosvasutak településfejlesztő hatása a dualizmus kori Magyarországon
  4. Az ikervári vízi erőmű hatása a nyugat-dunántúli városfejlődésre (1895–1914)
  5. A közlekedés szerepe a városi térhasználatban Szombathelyen (1945–1968)
  6. A szombathelyi polgári repülés története a 20. században