Bajusz Klára: Felnőttekhez felnövő iskola?

PDFNyomtatásÍmél
A gazdaságilag fejlett társadalmak az egész életen át tartó tanulás paradigmáját mára elfogadni látszanak. Egyre határozottabban körvonalazódó jövőkép a tanuló társadalomé, mely alapjának tekinti az életkortól, lakóhelytől, iskolázottságtól független felnőttkori tanulást. Ha valóban minden életkori csoport számára hozzáférhető tanulási lehetőségekről beszélünk, akkor elhanyagolhatatlan mindennek tudományos-szakmai háttere is. Ma már túlhaladott az a felfogás, mi szerint az iskola (a gyermek- és ifjúkor) a felkészülés időszaka, melyet a munkatevékenység mint a hasznosítás időszaka (felnőttkor) követ. A technikai fejlődés életünk során számos tanulási folyamatot generál, melyeknek természetesen csak töredéke kapcsolható iskolapadhoz.

Ha elfogadjuk, hogy a tanulás nem fejeződik be gyermekkorban, hanem felnőtt, sőt időskorban is folytatódik, akkor el kell fogadnunk azt is, hogy a nevelés tudománya is több területre oszlik: a pedagógia a gyermekek nevelésének elméleti és gyakorlati kérdéseivel foglalkozik, az andragógia a felnőttoktatás, a gerontagó­gia (gerontoedukáció) pedig az idősoktatás tudománya.

Kötetünk az iskolarendszerű felnőttoktatás sajátos világával foglalkozik, és célja, hogy megismertesse az olvasót a felnőttek iskolarendszerének sajátos világával, aktuális társadalmi kérdéseivel. Bár kitekintünk az iskolarendszer mindhárom szintjére, elsősorban az alapfokú iskolarendszerű felnőttoktatás helyzetét és problémáit tárgyaljuk részletesen, hogy felhívjuk a figyelmet a fentiekben vázolt problémákra.
Bajusz Klára: Felnőttekhez felnövő iskola?

Ár
1950 Ft
Gyártó: PTE FEEK
Leírás

Kötés: kartonált, ragasztókötött

Méret: 145x210 mm

Terjedelem:160 oldal

Illusztráció: 30 ff ábra

 

Megrendelések

 x 
A kosár üres

Kiemelt ajánlatunk

A dualizmus kori Pécs történetéből. Városgazdálkodás - társasági élet - szegénypolitika
Az elmúlt években, évtizedekben a város történetének vonatkozásában ...
Ferling József: A nagy public relations receptkönyv
A 100 különböző projektet, esettanulmányt, megoldást bemutató könyv n...
Ivan R. Misner, Ph.D., Michelle R. Donovan, Avidor András: 29%, a megoldás
Egy sikeres vállalkozónak, egy cégnek van networking stratégiája. Egy si...
Kerepeszki Róbert:A „tépelődő gentleman” Darányi Kálmán (1886–1939)
Ha Darányi Kálmán miniszterelnökre terelődik a szó, a korszakot ismerő...
Molnár-Kovács Zsófia: A tankönyvkutatások dualizmus kori forrásai
E könyv a történeti tankönyvkutatások lehetséges forrásait, kiemelten ...
Tóbiás Áron: "...nőttön nő tiszta fénye"
Tóbiás Áron (1927) mindvégig az ötvenhatos forradalom tűzközelében vo...
Bűnbak minden időben
Bűnbakok a magyar és az egyetemes történelemben Szerkesztette: Gyarmati ...
Hegyi Dolores: Hellénizmus Keleten
A hellénizmus konkrét hatását, megnyilvánulási formáit csak az utóbbi...
Dévényi Anna - Gőzsy Zoltán (szerk.): Eszmetörténet
Az Árkádia Kiskönyvtár az online megjelenő Árkádia folyóirat kézbe v...

Keresés a könyvek között